Garantie

Veel gestelde vragen over de garantie van plantenbakken.


1. Ik heb een plantenbak (met of zonder planten) ontvangen waar ik niet tevreden over ben, wat moet ik doen?
2. Herroepingrecht
3. Hoe lang heb ik garantie?
4. Groeigarantie, wat betekend dat?
5. Klachtenafhandeling


1. Wat mag u van ons verwachten?

Plantinbak.nl biedt u de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Indien u een plantenbak heeft ontvangen waar u niet tevreden over bent kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
Voor een snelle afhandeling vragen we u de om het ordernummer bij de hand te houden.
We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn en zorgen samen met u voor een passende oplossing.
Bent u niet tevreden zeg het ons, zijn de plantenbakken boven verwachting zeg het anderen! 

 

2. Herroepingrecht

U heeft het recht gedurende 14 dagen na ontvangst van het product de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden en het geleverde product te retourneren, mits ongebruikt, onveranderd en indien mogelijk voorzien van zijn originele labels, verpakkingen, etc. 

Plantinbak.nl zal bij een dergelijke ontbinding binnen 14 dagen na ontvangst van het product reeds betaalde gelden terugbetalen.
De kosten voor terugzending van het product komen voor rekening van de klant.
Voor uitgebreider informatie verwijzen wij u naar de pagina 'Herroepingsrecht'.

 

3.Hoe lang heb ik garantie? 

Plantenbakken komen rechtstreeks vanaf de bron, sommige worden zelfs pas geproduceeerd nadat er een bestelling is geplaatst.
Bij diverse materialen geldt een andere garantieperiode. De garantieperiode vindt u bij de informtie van de plantenbakken.

 

4. Groeigarantie, wat betekend dat?

Plantinbak geeft op elke bestelde tuinplant, boom en struik die in een plantenbak is geplaatst groeigarantie.
Dit kunnen wij alleen doen omdat wij volledig achter de kwaliteit staan van onze planten.
U krijgt uitsluitend verse en gezonde planten geleverd, omdat wij geen planten op voorraad hebben!
Uw planten worden pas bij diverse gespecialiseerde kwekers verzameld, nadat uw bestelling is geplaatst. Alleen op deze manier bent u verzekerd van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs!
Op elke plant in pot, besteld bij Plantinbak, zit 2 maanden groeigarantie.

5. Klachtenafhandeling

Plantinbak raadt u aan de geleverde producten onmiddelijk na ontvangst te inspecteren. Zichtbare gebreken dienen binnen 3 dagen na de levering aan Plantinbak kenbaar te worden gemaakt.
Ook indien u later onverhoopt toch een klacht heeft, kunt u deze melden via ons emailadres: info@plantinbak.nl. u krijgt van ons dan altijd een ontvangstbevestiging en wij gaan samen met u op zoek naar een passende oplossing.
Plantinbak zal binnen 14 dagen de klacht afhandelen, indien dit onverhoopt niet mogelijk is wordt u hier tijdig van op de hoogte gesteld. Afhankelijk van de aard van de klacht, zal Plantinbak het artikel repareren, vervangen of zal het aankoopbedrag gecrediteerd worden. Hoe dan ook, Plantinbak zal dit redelijkerwijs met u samen oplossen.

Mochten wij er echt niet uitkomen dan kunt u aankloppen bij de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.

Stichting Webshop Keurmerk:

Een klacht over een product of de service van Plantinbak kan worden ingediend via een klachtenformulier op de website van de Stichting Webshop Keurmerk (www.keurmerk.info) nadat de klacht is ingediend bij Plantinbak en getracht is tot een oplossing te komen.

De bij de Stichting Webshop Keurmerk ingediende klacht zal worden doorgestuurd naar Plantinbak teneinde deze in de gelegenheid te stellen de klacht alsnog op te lossen dan wel haar standpunt aan de Stichting Webshop Keurmerk kenbaar te maken. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, zal de Stichting Webshop Keurmerk trachten te bemiddelen.

Een klacht wordt door de Stichting Webshop Keurmerk slechts in behandeling genomen, indien de klant zijn klacht eerst binnen redelijke tijd aan Plantinbak heeft voorgelegd.

 

Laden..